JollyWoman

“Od malih nogu se usvajaju zdrave navike. Deca su naš proizvod.”, Ivana Šarčević, nutricionista i fitnes trener

Beba i Dete
16.11.2021.

Ivana Šarčević je diplomirani nutricionista i fitnes trener koji je svoju ljubav prema zdravoj hrani i treningu pretočio u brend Maximum healthy food.

Sa njom smo pričale o zdravim navikama kod dece, zanimljivima užinama i receptima, kao i uvođenju nemlečne ishrane kod najmlađih.

-Od malih nogu se usvajaju zdrave navike. Deca su naš proizvod. Ono što radimo mi, oni nesvesno usvajaju. Dosta se susrećem sa tim da roditelji od dece očekuju ono što oni ne praktikuju.

Dakle, ne možemo očekivati da deca jedu voće i povrće ako su nam fioke u kući pune grickalica i industrijskih slatkiša. Ne treba detetu ni da se uskraćuje sve. Desiće se rođendan, neko slavlje i tu će biti grickalica, slatkiša…Neka proba. Onaj model po kom veći deo života živi, a to je u svom domu, ostaje usađeno u njima. Dosta ljudi će vam reći: ”Pa i mi smo jeli kad smo bili mali”. Jesmo, ali ni taj beli šećer nekad nije bio toliko štetan. Prema tome, sve umereno. Nađite zdrave alternative slatkiša i grickalica., rekla je Ivana na početku.

Ako govorimo o zdravoj ishrani nemoguće je ne spomenuti i fizičku aktivnost.

-Fizička aktivnost je takođe jako bitna. Vodite dete na trening sa sobom. Njima je to zabavno, pritom usvajaju naviku da neguju svoje telo.

Ivana je za portal dragamama.rs izdvojila i jedan zanimljiv recept za najmlađe. Galete kao omiljeno jelo svakog deteta, ali ove su sa jabukama.

Za zdravu užinu možete napraviti galete da jabukom.

Idealne su za poneti:

-200gr rendane jabuke (meriti izrendano)

-kašika limunovog soka

-1 srednja banana (oko 120gr)

-2 jaja

-4 kašike jogurta

-2 kašike otopljenog kokosovog ulja

– 6 kašika brašna od prosa

-kašičica cimeta

-kašičica praška za pecivo

Jabuke izrendati i preliti limunovim sokom. Bananu izgnječiti. Jaja umutiti viljuškom, potom dodati jogurt, kokosovo ulje, cimet, banane i jabuke. Na kraju ide brašno i prašak za pecivo.

Peći u zagrejanom aparatu po 10-ak minuta.

Mnoge mame su zbunjene kada je pravo vreme za uvođenje nemlečne ishrane kod dece. Ivana nam je odgovorila i na to pitanje.

-Uvođenje nemlečne ishrane je često tema gde se mišljenja ne slažu i menjaju. Svako dete je različito. Neko je spremno pre, neko ranije za čvrstu hranu. Ako pratite svoje dete daće vam signal kada je spremno. Otimaće vam kašiku kad jedete, pokazivaće zainteresovanost za hranu. Kada to primetite posavetujte se sa svojim pedijatrom oko uvođenja namirnica. Ono što je univerzalno gotovo za sve pedijatre da prvo preporučuju šargarepu, tikvice, krompir, pirinač. Svaka nova namirnica se uvodi u prepodnevnim časovima da bi mogli da vidite potencijalne znake alergije. Takođe, svaka nova namirnica se uvodi po 3 dana. Možete u kašice ubacivati mleko (vaše ili adaptirano) da bi dete lakše prihvatalo namirnice. Posle povrća ide voće. Pa žitarice i meso. Preporuka je da ne blendirate dugo hranu.

Za motoriku i razvoj deteta je dobro da nauče da žvaću i jedu komadiće. Ukoliko insistiraju da jedu sami, ne sputavajte ih. Jeste da će biti nered u kući ali i to brzo prođe.

Programi za trudnice i porodilje će biti prisutni kao program kod mene

-Potrebno je da se prvo dobije odobrenje od ginekologa ukoliko je  trudnica zdrava, a porodilja oporavljena od porođaja. Nakon toga se pristupa individualno svakoj od njih. Lagane vežbe snage da bi se ojačala leđa koja su u trudnoći I tokom samog porodjaja opterećena. Takođe, lagani kardio da bi se održala kondicija.

Trening uveliko pomaže na samom porođaju. Elastično i jako telo se takođe brže opravlja nakon istog.

Najveća greška koju jedna žena može da napravi je da kada sazna tu divnu vest da je trudna zanemari fizičku altivnost. Trudnoća nije bolest, to je jedno divno stanje i treba se ponašati sasvim normalno. Zdrava, izbalansirana ishrana i trening mogu samo da vam pomognu.

Oporavak od porođaja je nekome duži, nekome kraći. Ukoliko ste se prirodno porodile u većini slučajeva već posle 40 dana možete da vežbate. Sa carskim rezom je malo duži oporavak, ali i tu je individualno sve (od 4-6meseci).

PROČITAJ JOŠ